REC0195226 |
La mirada sistèmica aplicada a les organitzacions |
2023-2024 |
Curs. Internivells: Ed. Infantil-Primària-Secundària |
|
|
|
3/5/2024 - 5/5/2024 (15 hores) de h a h |
|
NA Espai Sistèmic i Humanista |
|
C/ Vallirada, 42 Local (Barcelona)  |
|
|
Format |
Presencial |
Organització |
Associació Espai Sistèmic i Humanista
|
| |
|
|
| |
Inscripció |
01/09/2023 - 03/05/2024 |
|
|
Cost matrícula (Euros) |
200
|
| |
Descripció i Metodologia: |
Un centre educatiu és un espai on s'hi mostren moltes dinàmiques, diferents tipus de relacions i rols que, en ocasions, afavoreixen o dificulten el treball en equip, la convivència dins i fora de l'aula, l'enfocament del projecte o es crea un clima determinant dins del centre, entre altres situacions.
Aquest curs té com a objectiu principal mirar les dinàmiques que es mostren en una organització, com un centre educatiu i a dins de l'aula, des de la perspectiva sistèmica per tal de conèixer estratègies que afavoreixin la col·laboració, aclarir rols i responsabilitats i enfocar-se en el procés d'ensenyament-aprenentatge. I de retruc arribar a un benestar individual i comú de la comunitat educativa.
Format presencial.
Metodologia
· Teòric, vivencial i pràctic.
· Espai de reflexió.
Preu especial per antigues alumnes d'Espai Sistèmic i Humanista (consultar-ho).
Difusió
www.esh.cat
IG @pedagogia_esh
Mailing
|
| |
Objectius |
Un cop finalitzat el curs, les participants han d’haver assolit els objectius següents:
· Conèixer els 3 principis de la Pedagogia Sistèmica dins de les organitzacions.
· Desenvolupar estratègies i dinàmiques que afavoreixin la convivència i el benestar dins del centre educatiu i dins de l'aula.
· La emprenta emocional de la història del centre educatiu i la seva influència en el dia a dia.
|
| |
Continguts |
Els continguts que es treballen durant el curs són:
· La mirada sistèmica dins de l'organització: què observem?
· La importància d'ocupar el lloc, funció i responsabilitat dins del centre educatiu: quina funció tinc?
· Mirar i afavorir la participació de totes les persones que hi formen part (famílies, alumnat, docents, professionals externs, etc.): Inclusió i integració.
· Estratègies que generen sentiment de pertinença dins del centre i de l'aula afavorint la convivència i el benestar.
· Estratègies sistèmiques per fomentar l'ordre de responsabilitats i gestió de l'equip i del grup-classe.
· La història del centre educatiu com a impuls de creixement i millora del procés d'ensenyament-aprenentatge.
|
| |
Formador/a |
Martha Arredondo Méndez
|
| |
Avaluació |
L’avaluació es realitza de manera continuada al llarg del curs, valorant els següents aspectes:
· Plantejament de dubtes, preocupacions i comprensions.
· Participació activa.
· Plantejar casos pràctics per revisar.
Al finalitzar el curs, es passarà un qüestionari per valorar el grau de satisfacció, a tots els participants.
|
| |
Requisits de certificació |
Assistència a un mínim del 80% de les hores del curs.
Valoració positiva de tots els aspectes en relació amb l’aprofitament.
Respondre al qüestionari de satisfacció.
|
| |
Persones destinatàries |
Aquest curs va adreçat a tots els professionals de l'àmbit educatiu de totes les etapes i especialitats i també als equips directius.
|
| |
E-mail |
areapedagogia@esh.cat
|
| |
|
|